Happy Feed

Hur går det till copywriting

 

Hur går det till då?

 
 
 

1. Analys

Vi börjar med ett förberedande samtal där vi gör en enklare varumärkesanalys med hjälp av ett frågeformulär som innehåller frågor om ditt mål och din vision, vem din drömkund är och lite annat smått och gott. En varumärkesanalys som tar oss vidare i arbetet med att skapa en tydlig bild av ditt varumärke och dess unika röst.

 

2. Skriv-tajm

Dags att omvandla informationen från varumärkesanalysen, ihop med en hel del tips och tricks hur man skriver text som konverterar besökare till kunder, till färdiga texter till din hemsida!

 Vi skriver dem tillsammans eftersom jag anser att det är viktigt att du lär dig att skriva copy till ditt eget företag på egen hand.

3. Leverans

Jag tittar över texterna för att eliminera slarvfel och annat du kan vara utan, sedan levereras texterna till dig. I din hand kommer du att ha du säljande copy som låter som du – och du kommer dessutom ha fått med dig de nödvändiga grunderna för att skriva bättre copy på egen hand framöver.

Dags att låta dina ord börja jobba för dig!